DSC06402Σκηνές όπως αυτές που προβάλλονται πολλές φορές σε τηλεοπτικές έρευνες και ντοκιμαντέρ για τις φυλές και τις κοινωνικές ομάδες του κέντρου της Αθήνας σε γκρο πλαν, σκληρές, αμείλικτες που πολλές φορές δεν αντέχεις να τις βλέπεις και πατάς το κουμπί αλλάζοντας κανάλι.

Τέτοιες σκηνές εκτυλίχθηκαν απόψε μπροστά στα μάτια μας στο πλαίσιο της πρεμιέρας του θεατρικού έργου της Χρύσας Σπηλιώτη «Ποιος κοιμάται απόψε;» που ανέβασε η Θεατρική Ομάδα Καλύμνου στο club «Del Mar». Με τη διαφορά πως στο θέατρο δεν κρατάς τηλεκοντρόλ στα χέρια. Μένεις εκεί και αναγκάζεσαι να κοιτάξεις κατάματα την πραγματικότητα. Να τη δεις έτσι όπως αληθινά είναι: πληγή χαίνουσα, κακοφορμισμένη. Να προβληματιστείς, να θυμώσεις, να εξοργιστείς. Και να νιώσεις τη γροθιά στο στομάχι. «Για την Ελλάδα που ψυχορραγεί μπροστά στα μάτια μας, αλλά δεν πεθαίνει» έχει γράψει η θεατρολόγος Ε. Βαφειάδη, αλλά βλέποντας όλες αυτές τις εικόνες δεν μπορεί να είσαι αισιόδοξος για το μέλλον αυτής της χώρας. 

Μετανάστες (ξενοφοβία, ρατσισμός, σωβινισμός, εθνοσωτήρες), πρεζόνια, αλκοολικοί, εκπορνευόμενες, εργαζόμενοι όμηροι (μπρος οι απάνθρωπες συνθήκες εργασίας και πίσω η ανεργία), νέοι που ζουν στην εικονική πραγματικότητα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (τουίτερ, φέισμπουκ), γριές καθηλωμένες μπροστά στους τηλεοπτικούς δέκτες πάσχοντας από… ανοσία απέναντι στη βία. Κι όλα αυτά κάτω από το άγρυπνο βλέμμα της Ακρόπολης που στέκει επιβλητική, περήφανη στο βράχο της, αλλά τόσο παράταιρη σε σχέση με αυτό που συμβαίνει στους πρόποδές της…

Το «ποιος κοιμάται απόψε;» μας θύμισε την καμπάνια της Ελληνικής Ένωσης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου με αφορμή τον τραγικό θάνατο της 13χρονης μαθήτριας από τη Σερβία, με κεντρικό σύνθημα «Δεν μπορείς να κοιμάσαι ήσυχος, όταν άλλοι κοιμούνται γύρω από ένα μαγκάλι».

Δεν μπορείς πραγματικά να κοιμάσαι, όταν άλλοι κοιμούνται στο δρόμο, όταν άνθρωποι πεθαίνουν και αυτοκτονούν δίπλα σου…

Ακόμη και κάποιες στιγμές στην παράσταση που γελάσαμε, ήταν γέλιο που άφηνε μια πικρή γεύση.

Επέλεξαν την ωμή πραγματικότητα

Μας είχε “προειδοποιήσει” άλλωστε και η σηνοθέτης του έργου κ. Κατερίνα Κλωνάρη, στο σύντομο χαιρετισμό της για τα όσα θα βλέπαμε. Μας μίλησε για την παρότρυνση κάποιων να ανεβάσει η Θεατρική Ομάδα μια κωμωδία «για να ξεσκάσουμε από όλα αυτά τα στενάχωρα που μας κατακλύζουν καθημερινά». Άλλοι συμβούλευαν τα μέλη της να ανεβάσουν ένα δράμα «γιατί έχουμε ανάγκη από τους αρχαίους συγγραφείς» και κάποιοι τους παρακινούσαν να ασχοληθούν με την επιθεώρηση «για να διακωμωδήσουμε τα όσα συμβαίνουν». «Καταφέραμε να μπλέξουμε και τα τρία είδη. Αν θέλετε μπορείτε να γελάσετε, να δακρύσετε, να εξοργιστείτε. Ο καθένας θα εισπράξει με το δικό του τρόπο τη δουλειά μας» κατέληξε η κ. Κλωνάρη, ευχαριστώντας όλους τους συντελεστές της παράστασης που δούλεψαν με πάθος.

Και πραγματικά στη συγκεκριμένη θεατρική δουλειά συνυπήρχαν και τα τρία είδη, με το δράμα να υπερισχύει και να επικρατεί έναντι των υπολοίπων.

Πειστικότατες ερμηνείες

Θα σταθούμε κυρίως στην διανομή των ρόλων δεδομένου ότι η επιλογή των προσώπων για να υποδυθούν καθέναν από τους ήρωες της παράστασης, ήταν αυτή που προκαθόρισε και την πολύ καλή ερμηνεία των ηθοποιών. Τα πρεζάκια, οι γριές, οι εργαζόμενες, τα δεκαοκτάχρονα, τα παιδιά, ο εθνοσωτήρας, ο ψυχίατρος, η ακτιβίστρια, ο αλκοολικός και το σύνολο των ηθοποιών που πρωταγωνίστησαν στο σπονδυλωτό αυτό έργο, ήταν όλοι τους ιδιαίτερα  πειστικοί και παραστατικοί.

Οι μουσικές που έντυσαν την παράσταση και οι εικόνες που προβλήθηκαν μέσω του προτζέκτορα συμπλήρωναν και ενίσχυαν την ρεαλιστική εικόνα του όλου εγχειρήματος.

Συνελόντι ειπείν, πρόκειται για μια καλοδουλεμένη θεατρική δουλειά από το σύνολο των συντελεστών η οποία μεταφέρει στο σανίδι σκηνές της πραγματικότητας που ίσως για κάποιους είναι η πρώτη φορά που τις αντικρίζουν έτσι, αφτιασίδωτες. Άλλωστε αν κάποια στιγμή δεν αποφασίσουμε να δούμε χωρίς παραμορφωτικούς φακούς τα όσα συμβαίνουν γύρω μας, η ελπίδα για την οποία μιλά στο τέλος το έργο, θα αργήσει πολύ να αναδειχθεί…

Οι συντελεστές

Οι ηθοποιοί:Στέλλα Χαραμαντά, Ευαγγελία Μανιά, Μικές Γαβαλάς, Καλοτίνα Κορφιά, Ειρήνη Μαρίνου, Καλλιόπη Μαραγκού, Σπύρος Ζαϊρης, Μαρία Τσαπαδίκου, Κατερίνα Ιερομονάχου, Ελευθερία Παπουτσάκη, Σεβαστή Καμπουράκη, Άρης Γιαννακόπουλος, Σκεύος Καμπούρης, Σωτήρης Βαγιανός, Ελπινίκη Καρβέλη, Άννα Κλωνάρη, Μιχάλης Γερακιός, Βασιλική Μαϊτού, Μαρία Καραμαλέγκου, Ευδοκία Λάππα, Μιχάλης Μακρυλλός, Κατερίνα Αδαμοπούλου, Ειρήνη Βαλσαμίδη, Θανάσης Παστρικός.

-Σκηνοθεσία: Κατερίνα Κλωνάρη

-Κουστούμια: Βασιλεία Νομικαρίου-Στοΐτσα Αΐντα Ταυλαρίου

-Μουσικoί: Παρθένης Βάμβουκας, Πέτρος Μαραγκός, Θέμελης Πιζάνιας

-Μουσική επιμέλεια: Παντελής Τρικοίλης, Κατερίνα Κλωνάρη

-Δημιουργία βίντεο: Παντελής Τρικοίλης, Γιάννης Μηνιώτης

-Υπεύθυνος φωτισμού: Θανάσης Παστρικός

-Κονσόλα ήχου: Παντελής Τρικοίλης

-Φώτα: Ειρήνη Λάμπρου

Φροντιστήριο: Καλλιόπη Σισαλούη

-Γκράφιτι: Νικόλας Σδρέγας

-Τεχνική υποστήριξη: Χρήστος Μανιάς

-Μακιγιάζ: Καλοτίνα Κορφιά, Θέμη Τρικοίλη

-Υποβολέας προβών: Κατερίνα Αδαμοπούλου

-Επιμέλεια προγράμματος: Ελευθερία Παπουτσάκη

-Σκίτσο εξωφύλλου: Μιχάλης Κουντούρης

Προπώληση εισιτηρίων: Ζαχαροπλαστείο Μιχαλαράς(Άγιος Νικόλας), Κατάστημα ηλεκτρικών Υπερ-Καλύμνου (Σταθμός Ταξί), Φροντιστήριο Κλώναρη, από όλα τα μέλη της Θ.Ο.Κ

Πρόγραμμα Παραστάσεων

Οι επόμενες παραστάσεις έχουν προγραμματιστεί για τις εξής ημέρες: 22/2, 1/3, 2/3, 3/3, 5/3, 12/3, 15/3, 16/3, 19/3

Τιμή εισιτηρίου 5 ευρώ.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s