DSC00189Ένα από τα λιγότερο γνωστά έργα του Ιάκωβου Καμπανέλλη το «Γράμμα στον Ορέστη» παρουσιάστηκε χθες βράδυ στο θεατράκι του Αγίου Παντελεήμονα ως αποτέλεσμα της συνεργασίας των θεατρικών ομάδων Λέρου, Καλύμνου, Πάτμου και Κω.
Η Καλοτίνα Κορφιά, στο ρόλο της Κλυταιμνήστρας, συνέβαλε με την ερμηνεία της στην αποκατάσταση της φήμης της βασίλισσας των Μυκηνών έτσι όπως ο θεατρικός συγγραφέας την μεθόδευσε, αποδίδοντάς της πολλά ελαφρυντικά για τη συζυγοκτονία. Παρακολουθήσαμε μια σύγχρονη προσέγγιση – αντιστροφή του αρχαίου μύθου, που δίνει άλλοθι στην Κλυταιμνήστρα, αφαιρώντας της το στίγμα της δολοφόνου (από θύτης γίνεται θύμα), αποδομώντας παράλληλα πλήρως τον Αγαμέμνονα στον οποίο αποδίδεται τελικά η απόλυτη ευθύνη των τραγικών γεγονότων που σημάδεψαν τον Οίκο των Ατρειδών.
Η Κλυταιμνήστρα επιχείρησε να μιλήσει με το γράμμα της στον Ορέστη και μέσα από αυτόν σε όλους εμάς, αποζητώντας διακαώς μια αποκατάσταση από την ανθρωπότητα, αποτινάσσοντας όλα τα αρνητικά γυναικεία στερεότυπα με τα οποία είναι χρεωμένη εδώ και αιώνες, παρουσιάζοντας ουσιαστικά την ιστορία και τη διαδρομή της γυναίκας, χωρίς αγιογραφίες, αλλά και χωρίς λίβελους.
Στο τέλος της παράστασης στη σκηνή ανέβηκαν, εκτός από την πρωταγωνίστρια, ο Στέλιος Βρασταμινός (Ορέστης) και η Ευτυχία Παπαδάκη (Ηλέκτρα), αλλά και ο σκηνοθέτης Λευτέρης Διαμαντάρας εισπράττοντας το θερμό χειροκρότημα του κοινού που κατέκλυσε τον χώρο.
Ο Λ. Διαμαντάρας απευθυνόμενος μάλιστα στους θεατές,  μίλησε με εγκωμιαστικά λόγια για τη Θεατρική Ομάδα Καλύμνου και κάλεσε την δημοτική αρχή του νησιού να της εξασφαλίσει άμεσα μια μόνιμη θεατρική στέγη  «γιατί το αξίζει και γιατί το αξίζετε όλοι σας».

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s