DSC03390

Ο μαθητής του 2ου ΓΕΛ Καλύμνου Ελευθέριος Πεταλάς

Συνεχίζει τη συλλογή βραβείων και διακρίσεων το 2ο Λύκειο Καλύμνου. Αυτή τη φορά το σχολείο και ο μαθητής του Ελευθέριος Πεταλάς πήραν το πρώτο βραβείο (στην κατηγορία Λυκείων) στο παιχνίδι EnerCities που διοργανώθηκε στα Δωδεκάνησα και αφορά στην περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση των νέων σε θέματα παραγωγής, εξοικονόμησης και διαχείρισης ενέργειας.

Το έπαθλο για τον μαθητή ήταν ένα tablet και για το Λύκειο ένας μετρητής ηλεκτρικού ρεύματος τύπου efergy.

Διαμορφωτές ενεργειακής πολιτικής

Το EnerCities είναι ένας συνδυασμός μεταξύ ενός απλού παιχνιδιού περιήγησης και ενός παιχνιδιού στρατηγικής, μας εξηγεί η υπεύθυνη εκπαιδευτικός του 2ου Λυκείου, φυσικός κ. Γεωργία Τσιριγώτη και προσθέτει πως το παιχνίδι έρχεται ουσιαστικά να συμβάλλει, μέσω των κανόνων του, στην αφομοίωση και κατανόηση των θεμάτων διαχείρισης της παραγωγής και κατανάλωσης ενέργειας, σε επίπεδο ατομικό αλλά και κοινωνικό. Ταυτόχρονα δίνει τη δυνατότητα στον παίκτη αυτού να αναλάβει το ρόλο του συνδιαμορφωτή της ενεργειακής πολιτικής, καταρχάς στην ηλεκτρονική πόλη του παιχνιδιού και αργότερα στην πόλη που διαμένει.

enercities-screenshot-site_mΣτόχος του παιχνιδιού είναι να αναπτύξουν οι παίκτες την πόλη τους πληθυσμιακά διατηρώντας ταυτόχρονα μια ισορροπία μεταξύ του επιπέδου οικονομίας, του περιβάλλοντος και της ευημερίας των πολιτών της. Το παιχνίδι ολοκληρώνεται έπειτα από 100 εικονικά έτη, όταν δηλαδή η ημερομηνία της ηλεκτρονικής πόλης φτάσει στο έτος 2110.

Βιωματική μάθηση

«Η κλιματική αλλαγή αποτελεί μια έννοια η οποία έχει προστεθεί πλέον στη καθημερινότητα όλων μας και φυσικά των μαθητών. Οι αιτίες και οι επιπτώσεις της πολλές και ποικίλες. Ποικίλες και οι δράσεις που προτείνονται για τον περιορισμό της, ενώ και αυτές καθορίζονται σε μεγάλο βαθμό από τα τα τοπικά χαρακτηριστικά μια περιοχής. Διαφορετικά μέτρα πρέπει να πάρει μια αστική κοινωνία, όπως της Αθήνας ή της Ρόδου και διαφορετικά μια κοινωνία των Λειψών και της Χάλκης.

Σε κάθε περίπτωση η κλιματική αλλαγή, η εξοικονόμηση ενέργειας και οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας αποτελούν γνωστικά και επιστημονικά πεδία τα οποία είναι ιδιαίτερα δημοφιλή μεταξύ των κλάδων των θετικών επιστημών και της μηχανικής, με πολλούς φοιτητές και νέους επιστήμονες να κατευθύνονται προς αυτούς, ενώ αναμένεται αυτή η τάση να συνεχιστεί τα επόμενα χρόνια. Φυσικά η επαρκής γνώση  για τα θέματα αυτά αποτελεί εργαλείο και εφόδιο για κάθε μαθητή, ανεξαρτήτως μελλοντικής σταδιοδρομίας, ώστε να διάγει μια κλιματικά, περιβαλλοντικά και ενεργειακά υπεύθυνη ζωή.

Η βιωματική διδασκαλία και μάθηση θεωρείται η πλέον κατάλληλη μέθοδος. Για αυτό τον λόγο διοργανώθηκε στα Δωδεκάνησα διαγωνισμός ψηφιακού παιχνιδιού (πέρα από τις υπόλοιπες περιβαλλοντικές δράσεις), υποστηρίζοντας έτσι τους εκπαιδευτικούς που επιθυμούν να εμβαθύνουν με βιωματικό τρόπο στις παραπάνω θεματικές ενότητες».

Ο μαθητικός διαγωνισμός διοργανώθηκε στο πλαίσιο σειράς σεμιναρίων εξοικονόμησης ενέργειας που υλοποιήθηκαν σε Ρόδο, Κω και Κάλυμνο από 10 έως 12-11-14, έλαβε χώρα σε συγκεκριμένες μέρες τόν Μάρτη του 2015, κατά τις δύο τελευταίες ώρες του σχολικού ωραρίου.

Να σημειωθεί τέλος πως το παιχνίδι σχεδιάστηκε προκειμένου να εισαγάγει τους Ευρωπαίους νέους στο θέμα της Ενέργειας, με έναν τρόπο απλό, διασκεδαστικό και ψυχαγωγικό. Έτσι, επιδιώκεται η περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση, κυρίως της νέας γενιάς, σχετικά με την παραγωγή, την εξοικονόμηση και την διαχείριση ενέργειας, ενώ θίγεται για ακόμα μία φορά το ζήτημα της κατάκτησης της γνώσης με σύγχρονα εναλλακτικά μέσα, όπως ένα online παιχνίδι.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s