sxoleio-thriskeutika-biblia-arxeio_1Γράφει η Ελένη Φλωριανού*

Εμβρόντητη παρακολουθώ τις αντιδράσεις κάποιων ιερέων και γονέων στο νησί (ευτυχώς μιας μειοψηφίας), που διαμαρτύρονται κατά των  αναφορών σε άλλες θρησκείες σε βιβλίο θρησκευτικών   του δημοτικού.  Έχει ξεσπάσει μια απίστευτη ρητορική μίσους που συνοδεύεται από συλλογή υπογραφών για απόσυρση του βιβλίου ή αποχή από το μάθημα, μια καλά υπονομευόμενη συνωμοσιολογία και κινδυνολογία για «την προσπάθεια εξισλαμισμού» των χριστιανόπουλων  με δούρειο ίππο 2-3 σελίδες  του επίμαχου βιβλίου!  Βέβαια, πολλοί γονείς δήλωσαν πως δεν θέλουν να υπογράψουν, θεωρούν το όλο θέμα μεγάλη γελοιότητα, αλλά φοβούνται μη στιγματιστούν ως «μη-Χριστιανοί» και εγκλωβίζονται σε διλήμματα του τύπου «ή αρνείσαι μετά βδελυγμίας να μάθουν τα παιδιά σου σε τι προσεύχονταν οι Ινδιάνοι ή είσαι άθεος».

Και έμεινα αρχικά εμβρόντητη, γιατί μου φάνηκε ακατανόητο το ξαφνικό αυτό ξέσπασμα για την αναφορά σε άλλες θρησκείες!  Μα καλά, αυτοί οι γονείς έχουν σχεδόν την ηλικία μου, τόσο ύπνο έριχναν την ώρα των θρησκευτικών, όταν διδασκόμαστε στο σχολείο τις βασικές αρχές του Ισλαμισμού, του Ινδουϊσμού, του Βουδισμού, ακόμα και αφρικανικών θρησκειών τη δεκαετία του 70, του 80, του 90 και μέχρι σήμερα στα βιβλία των θρησκευτικών «Χριστιανισμός και κόσμος» και «Χριστιανισμός και θρησκεύματα». (Για όποιον θέλει να «φρεσκάρει» τη μνήμη του, τα βιβλία αυτά διανέμονταν και διδάσκονταν από το 1978 έως και σήμερα και είναι διαθέσιμα σε ψηφιακή μορφή στο διαδίκτυο). Και ορθώς διδάσκονται, όχι φυσικά ως προσπάθεια προσηλυτισμού –όπως κάποιοι φοβούνται- αλλά ως προσέγγιση παγκόσμιων φιλοσοφικών και θρησκευτικών ρευμάτων, άλλωστε η  συγκριτική θρησκειολογία είναι μάθημα που διδάσκεται στα σχολεία της Ευρώπης και της Αμερικής και σε όλες τις θεολογικές σχολές συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας.

Ποια «μύγα»,  λοιπόν,  ξύπνησε ξαφνικά το φόβο προσηλυτισμού σε ξένη θρησκεία;  Ποιος κατάφερε να εξοργίσει και να κινητοποιήσει τους γονείς, που τόσα χρόνια θα τους θέλαμε δίπλα μας να διαμαρτύρονται και να συλλέγουν υπογραφές για τη χρυσοπληρωμένη «δωρεάν» παιδεία που οδηγεί σε οικονομική αιμορραγία τους ίδιους και σε ευημερία την παραπαιδεία, το σκληρό και ανταγωνιστικό εξετασιοκεντρικό σύστημα που εξοντώνει σωματικά και ψυχικά τα παιδιά τους; Μετά διαπίστωσα πως το θέμα ήρθε ως επερώτηση στη Βουλή από βουλευτή της Χρυσής Αυγής και ως «κυριακάτικο κήρυγμα» σε τοπικές εκκλησίες και μου λύθηκαν οι απορίες.  Δεν καταφέραμε να  κινητοποιήσουμε τους γονείς για τα αυτονόητα, ίσως γιατί δεν διαθέτουμε το λαϊκίστικο λόγο της ακροδεξιάς με τις πατριωτικές κορώνες, ούτε το κύρος της αυθεντίας ενός ιερέα που καθοδηγεί το ποίμνιό του στα επικίνδυνα μονοπάτια του φανατισμού και της μισαλλοδοξίας.

Αναφορές σε άλλες θρησκείες πάντα υπήρχαν στα βιβλία των θρησκευτικών. Μα αυτή τη φορά η αναφορά στο Ισλάμ ήταν μια καλή αφορμή για «ξεσηκωμό». Αυτή βέβαια η ισλαμοφοβία  δεν είναι κάτι καινοφανές- οι μισαλλόδοξες φωνές αλυχτούσαν σε όλη τη διάρκεια της προσφυγικής κρίσης έξω  από ορισμένα δημοτικά σχολεία που ενσωμάτωσαν προσφυγόπουλα – «μακριά από τα σχολεία μας και τα παιδιά μας, ο κίνδυνος εξισλαμισμού είναι εδώ» ούρλιαζαν σε κατάσταση παροξυσμού για το «τέρας του προσηλυτισμού» που κρυβόταν σε  6χρονα κατατρομαγμένα και ξεριζωμένα από την πατρίδα τους παιδιά… Η ιστορία του ξένου, του μετανάστη, του πρόσφυγα επαναλαμβάνεται στον κύκλο της ιστορίας ,

  • στη φωνή του γέρου -Κάτωνα που – μπροστά στη μαζική παρουσία Ελλήνων στη Ρώμη- προειδοποιούσε για τη διαφθορά των χρηστών ρωμαϊκών ηθών από τους διεφθαρμένους Έλληνες και καλούσε τους συμπολίτες του να μην εμπιστεύονται τους Έλληνες γιατρούς που είχαν κατακλύσει τη Ρώμη, γιατί –τάχα- υπήρχε οργανωμένο σχέδιο εξόντωσης της ρωμαϊκής φύτρας με ελληνικά γιατροσόφια-δηλητήρια!!
  • στη μαζική υστερία των Αμερικανών στις πρώτες δεκαετίες του 20ου αιώνα, όταν- δεχόμενοι ένα τεράστιο κύμα μεταναστών στη «Γη της επαγγελίας» ούρλιαζαν στους δρόμους «κλείστε τα σύνορα» και «έξω οι βρωμοέλληνες». Εμάς, τους «βρωμοέλληνες» μας συγκατέλεγαν στην ομάδα των «επικίνδυνων για τη δημόσια ασφάλεια» στοιχείων μαζί με άλλους μετανάστες του ευρωπαϊκού νότου και τυγχάναμε της ίδιας αντιμετώπισης με τους μαύρους έχοντας μπει και στο στόχαστρο της Κου-Κλουξ-Κλαν. Είναι χαρακτηριστικό πρωτοσέλιδο της εποχής «Λευκή γυναίκα εθεάθη με Έλληνα» αλλά και πινακίδες στα μαγαζιά «απαγορεύεται η είσοδος σε μαύρους και σε Έλληνες». Η ασφάλεια, τα χρηστά ήθη και τα εθνικά ιδεώδη της Αμερικής κινδύνευαν από εμάς!
  • Στη δήλωση του υφυπουργού προεδρίας της Αυστραλίας «Δεν επιδίδονται σε καμιά χρήσιμη εργασία, η οποία θα διεκπεραιωνόταν λιγότερο καλά χωρίς τη βοήθεια τους (…) Κοινωνικά και οικονομικά αυτός ο τύπος του μετανάστη συνιστά απειλή για την κοινότητα. Θα ήταν προς όφελος της πορείας, αν η είσοδος τους απαγορευόταν ολοσχερώς» που το 1925 αναφερόταν στους  Έλληνες μετανάστες του Κουίνσλαντ.
  • Στις φωνές των Γερμανών τη δεκαετία του ΄60 που αποκαλούσαν «ντι σβάινε» (γουρούνια) και «βρωμιάρηδες» τους   γκάσταρμπάιτερ»:  τους εργάτες –σε τεράστιο ποσοστό Έλληνες-  που επάνδρωσαν την ερημωμένη από εργατικό δυναμικό Γερμανία. Οι «βρωμιάρηδες» Έλληνες ήταν απειλή για τη δημόσια υγεία και τη δημόσια ασφάλεια!
  • Στις σελίδες γαλλικού λεξικού από το οποίο -μόλις το 1960, μετά από παρέμβαση της ελληνικής πρεσβείας στο Παρίσι και της επίσκεψης Καραμανλή- απαλείφθηκαν οι προδήλως ρατσιστικές ερμηνείες της μεταφορικής χρήσης του όρου «Έλληνας». Ποιες ερμηνείες; «Παλιάνθρωπος», «απατεώνας», «λωποδύτης»!…

Οι ξένοι, σε όλες τις εποχές και σε όλα τα κράτη,  ήταν πάντα ένας εύκολος αποδιοπομπαίος τράγος  έτοιμος να φορτωθεί τη λαϊκή δυσαρέσκεια για την οικονομική κρίση, την κοινωνική ανισότητα, τη φτώχια, την ανεργία, την εγκληματικότητα, τη διάβρωση των εθνικών ιδεωδών. Η συνταγή της προπαγάνδας είναι παλιά, όσο παλιά είναι και η ανάγκη για μετανάστευση, όσο παλιά είναι και η προσφυγιά: κινδυνολογία, δέσμευση της λογικής με υψηλές έννοιες («πατρίδα», «θρησκεία», «εθνική καθαρότητα») που παρουσιάζονται να πλήττονται από τον ξένο εισβολέα και που καλείσαι- ως γνήσιος πατριώτης- να υπερασπιστείς, ιστορική παραποίηση και λήθη, ρητορική μίσους και διαχωρισμού. Και φυσικά οι πολιτικοί και θρησκευτικοί φορείς εξουσίας γνωρίζουν πως ο σίγουρος τρόπος να ποδηγετήσεις τον κόσμο είναι να τον κρατάς στην αμορφωσιά και στην άγνοια. Ορθολογισμός, κριτική σκέψη, αμφισβήτηση, ανθρωπιστικά ιδεώδη  είναι η αντίσταση απέναντι στην κονιορτοποίηση της σκέψης.

Ας κάψουμε λοιπόν τις επίμαχες σελίδες στην πυρά. Ας ανοίξουμε πάλι τις πύλες που θα μας οδηγήσουν στο σκοταδισμό του Μεσαίωνα. Ας ανεχτούμε θεολόγους του νησιού να ρητορεύουν για τον κίνδυνο εξισλαμισμού, αν οι ξένοι αποκτήσουν στη χώρα μας το δικό τους χώρο λατρείας. Ας ξεχάσουμε πως σε όλες τις ηπείρους ανάμεσα σε καθολικούς, σε άθεους, σε βουδιστές , σε εβραίους και δεκάδες άλλα θρησκεύματα οι ορθόδοξοι χριστιανοί μετανάστες έχουν τους δικούς τους ναούς.  Ας μη μάθουμε ποτέ για τη διακήρυξη των δικαιωμάτων του ανθρώπου ούτε για την ανεξιθρησκία. Ας μην μάθουν  ποτέ τα παιδιά τι πρεσβεύουν οι άλλες θρησκείες. Ας μη μάθουν ότι όλοι οι μουσουλμάνοι δεν είναι τζιχαντιστές. Ας μη μάθουν ποτέ τι μας ενώνει, μόνο τι μας χωρίζει.

Γιατί όταν αγνοείς την ταυτότητα του ξένου είναι πιο εύκολο να στον σκιαγραφήσουν  ως τον απόλυτο εχθρό της κοινωνίας και του έθνους – και όταν καταγραφεί στη συνείδησή σου ως ο εχθρός που σε απειλεί,(οικονομικά, πολιτιστικά, εθνικά, θρησκευτικά, κοινωνικά)  τότε νομιμοποιείται ηθικά η απέλασή του, η περιθωριοποίησή του, ο ξυλοδαρμός του, το μαχαίρωμά του και φυσικά η δική σου κομματική ή ιδεολογική συσπείρωση γύρω από όσους υπόσχονται να κρατήσουν τον «εχθρό» μακριά και σένα στον ασφαλή αποπροσανατολισμό σου από όσους πραγματικά ευθύνονται για την κακοδαιμονία μας..

Από την άγνοια στο μίσος και από το μίσος στην απανθρωπιά, 2 σελίδες δρόμος…

* Η Ελένη Φλωριανιού είναι εκπαιδευτικός

 

18 responses »

  1. Ο/Η ninageo λέει:

    Κειμενο-νυστερι για να καθαρισει λιγη σαπιλα σε κακοφορμισμενα μυαλα. Καθαρος αερας για να φρεσκαρει την ασφυκτικη κλεισουρα της αγνοιας και της μισαλλοδοξιας.

  2. Ο/Η ΓΕΩΡΓΙΟΣ Ι.ΧΑΤΖΗΘΕΟΔΩΡΟΥ λέει:

    Διάβασα το άρθρο της κυρίας Φλωρανού,την οποία δεν έχω την τιμή να γνωρίζω,αλλά πολύ εύκολα κατάλαβα πρώτον ότι δεν είναι Καλυμνιά, δεύτερο ότι έχει συγκεκριμένες παγιωμένες απόψεις, που δεν συνάδουν με τα όσα μας παρέδωσαν οι γονείς μας και και πιο παλιά οι προγονοί μας και τρίτο ότι μάλλον,Ελληνίδα εκπαιδευτικός ούσα,δεν δεν έχει και καμιά σχέση με την Εκκλησία και μάλιστα την Ορθόδοξη,που είναι βάσει Συντάγματος και η επίσημη θρησκεία από καταβολής του Ελληνικού Κράτους
    Βέβαια για να μην κουράσω δεν θα ασχοληθώ με τις αναφορές της κυρίας ,( δείχνουν ακριβώς τις πεποιθήσεις της και την προέλευσή τους),γιατί ,άλλωστε,είναι δικαίωμά της να τις έχει.Όμως δικαίωμα δημοκρατικό είναι και εκείνων που έχουν διαφορετικές από τις δικές της απόψεις να εκφράζονται και να ενεργούν εντός των πλαισίων των δικαιωμάτων που τους επιτρέπει,(μέχρι στιγμής τουλάχιστον,γιατί πολύ φοβούμαι ότι όπως πάμε σύντομα θα τα χάσουμε) το Σύνταγμα της Πολιτείας μας.Επομένως θα σταθώ μόνο στις τρεις διαπιστώσεις μου.
    Η κυρία δεν είναι Καλυμνιά,γιατί αν ήταν θα γνώριζε ότι για την Ορθοδοξία και την τιμή της πατρίδας και της οικογένειας το νησί μας,παρά το μικρό του έδαφος, έδωσε αγώνες. Απτή απόδειξη αποτελεί και το γεγονός ότι στο χώρο του δεν ανεγέρθηκε ούτε τζαμί,ούτε συναγωγή,ούτε βουδιστικός, ούτε καθολικός ναός.Άρα καλό θα είναι να πληροφορηθεί καλύτερα τα περί της Καλύμνου,ώστε να πάψει πλέον να παρακολουθεί εμβρόντητη «τις αντιδράσεις κάποιων ιερέων και γονέων στο νησί που διαμαρτύρονται κατά των αναφορών σε άλλες θρησκείες σε βιβλίο θρησκευτικών του δημοτικού (τώρα για το «ευτυχώς μιας μειοψηφίας» που γράφει,μάλλον δεν μέτρησε καλά).
    Οι απόψεις της ,όπως ευκρινώς διαφαίνονται από το κείμενο της για εμπάτε χοίροι αλέστε και λεστικά μη δώστε , και να τα κάνουμε αχταρμά,όλα ίσια κι όμοια ,ασφαλώς και δεν συνάδουν με ένα έθνος όπως το δικό μας με μακραίωνη ιστορία και πολιτισμό,με μικρό εδαφικά και πληθυσμιακά έθνος,που εμφανώς κινδυνεύει να πνιγεί από τις ανεξέλεκτες μουσουλμανικές ορδές που έρχονται στο χώρο του απρόσκλητες ή και ενθαρρυνόμενες από άτομα με τις απόψεις της κυρίας εκπαιδευτικού.Να μην ανατρέχει λοιπόν σε αρχαίους…Όλα τα πράματα έχουν όρια και σίγουρα η υπέρβασή τους δεν δικαιολογείται με τα όσα εμφαντικά προσπαθεί να τεκμηριώσει τη σκέψη της η κυρία εκπαιδευτικός γράφοντας ότι » Η συνταγή της προπαγάνδας είναι παλιά, όσο που παρουσιάζονται να πλήττονται από τον ξένο εισβολέα και που καλείσαι-ως γνήσιος πατριώτης- να υπερασπιστείς, ιστορική παραποίηση και λήθη, ρητορική μίσους και διαχωρισμού» .
    Σε ότι αφορά την Εκκλησία, σαφώς οι σχέσεις της κυρίας εκπαιδευτικού,είναι όποια η σχέση μεταξύ του φάντη και του ρετσινόλαδου. .Παραθέτω σε επίρρωση ένα μικρό απόσπασμα του άρθρου της. » Και φυσικά οι πολιτικοί και θρησκευτικοί φορείς εξουσίας γνωρίζουν πως ο σίγουρος τρόπος να ποδηγετήσεις τον κόσμο είναι να τον κρατάς στην αμορφωσιά και στην άγνοια. Ορθολογισμός, κριτική σκέψη, αμφισβήτηση, ανθρωπιστικά ιδεώδη είναι η αντίσταση απέναντι στην κονιορτοποίηση της σκέψης».
    Μετά από τα παραπάνω και εγώ ως παλιός εκπαιδευτικός και μάλιστα,γιατί να το κρύψω, με περγαμηνές,έχω να αντιτείνω τα εξής:
    Πρώτον τα παλιά βιβλία θρησκευτικών τις αναφορές τους σε άλλες θρησκείες τις έκαναν σε μεγαλύτερες τάξει,σε γυμνασιακές και όχι από την τετάρτη του Δημοτικού και μάλιστα με σχετική διακριτικότητα.
    Δεύτερο, ο τρόπος της αναφοράς στις άλλες θρησκείες (ισοπέδωση και εξίσωση με τι άλλες της χριστιανικής και ορθόδοξης πίστης) οι εικονογραφήσεις και τα τόσα άλλα υπονοούμενα,πόρρω απέχουν από τα παλιότερα θρησκευτικά βιβλία.
    Η σκοπιμότητα που υποκρύπτεται με την επιβολή στην ουσία αυτών των αναγνωσμάτων,σε τρυφερές ηλικίες δεν καλύπτεται με τη δικαιολογία της «πλέριας ενημέρωσης των παίδων».Το σίγουρο είναι με αυτές τις στοχευμένες πρακτικές των εχόντων τα μυαλά της κυρίας εκπαιδευτικού,εφαρμόζεται με συνέπεια το ρητό που λέει «ότι του τσαμπουνάς αυτά λαλεί».Με άλλα λόγια άμα ένας από πολύ μικρός ακούει γύφτικα τραγούδια αυτά θα του αρέσουν,ο Μπετόβεν θα του αρέσει;Όσο λοιπόν πιο μικρά τα παιδιά,τόσες περισσότερες και οι πιθανότητες στο μέλλον να τα κάνουμε όλα λίμπα,προ δόξαν των ιδεοληψιών μας και όχι μόνο.
    Τρίτο, όταν βρίσκεσαι σε ένα τόπο και τρως το ψωμί του δεν έχεις το δικαίωμα να να αγνοείς τις ιδιαίτερες του κοινωνικές και πολιτιστικές του συνθήκες.Πολύ περισσότερο να τον βρίζεις,γιατί σε σημείο του κειμένου της η κυρία εκπαιδευτικός ουσιαστικά υβρίζει την καλυμνιακή κοινωνία των εθνικών και δημοκρατικών αγώνων,κατατάσσοντάς εμμέσως πλην σαφώς της στη Χρυσή Αυγή.
    Ως παλιός ξαναλέω εκπαιδευτικός λυπούμαι που σήμερα η διαπαιδαγώγηση των νέων μας παραδόθηκε σε εκπαιδευτικούς με μειωμένη εθνική,θρησκευτική και οικογενειακή συνείδηση,ό,τι δηλαδή κράτησε όρθιο το γένος μας μέσα σε δύστυνους αιώνας δουλείας και αφανισμού.Σε εκπαιδευτικούς που αντί να διδάσκουν στους νέους μας τα όσια και τα ιερά ιδανικά τη φυλής μας, τα θεωρούν ξεπερασμένα, σκόπιμα η και λόγω αφασίας, και τα περιθωριοποιούν στο όνομα της περίφημης ισοπεδοτικής παγκοσμιοποίησης,η καλύτερα κιμαδοποίησης των λαών.Λυπούμαι που βρίσκονται και τέτοιοι εκπαιδευτικοί στην παραδοσιακή μας Κάλυμνο και μάλιστα ξενόφερτοι.Τους παρακαλώ να κρατήσουν τις ιδέες τους για τον εαυτό τους και να μη κάνουν κήρυγμα στον καλυμνιακό λαό, πολύ περισσότερο εφ΄όσον,από όπως μόλις τώρα πληροφορήθηκα, τον γνωρίζουν και από χρόνια..
    Βέβαια αυτή η κολόνια κρατά εδώ και αρκετό καιρό,με τη διαφορά λίγο πιο,παλιά,όταν ακόμα ήμουν εγώ στην υπηρεσία υπήρχε τρόποςμιας κάποιας συγκράτησης της αυθαίρετης και ανεξέλεκτης διάδοσης ιδεών μέσα από τη διδασκαλία σε τρυφερές ηλικίες παιδιών.Τώρα ούτε η Πολιτεία,προστατεύει δυστυχώς,για να μη πω ότι η ίδια το επιβάλλει,μα ούτε και η η τσίπα των εκπαιδευτικών το εμποδίζει
    Τα αποτελέσματα ,πέραν από τα μαξιμαλιστικά και αερολογικά περί βελτιώσεως της κοινωνίας λόγια τα βλέπουμε. Διάλυση των πάντων…Η μόνη ελπίδα να αντιδράσει ο σωστά σκεπτόμενος ελληνικός λαός…Όσο δε για την αντίδραση των Καλυμνίων πολύ σύντομα ελπίζω ότι θα είναι τέτοια που δώσει τη σχετική απάντηση στο άρθρο της κυρίας Φλωριανού.

    • Ο/Η Bάσω Μουρίκη-Νομικαρίου λέει:

      κ.Χατζηθεοδώρου,

      είμαι κι εγώ μία ξενόφερτη εκπαιδευτικός που τρώω το ψωμί της Καλύμνου(φαντάζομαι όχι άδικα μιας και είμαι εργαζόμενη).

      Λυπάμαι για το απαξιωτικό και επιθετικό λόγοσας απέναντι σε κ’αποιον που έχει διαφορετική άποψη και διαφορετική στάση ζωής απο την δική σας.
      Η κ.Φλωριανού έκανε πράξη το <> και όχι το αγαπάτε αλλήλους αρκεί να είναι Χριστιανοί.

      Οταν η προσφυγιά χτύπησε την πόρτα της Καλύμνου και δέκα χιλίάδες πρόσφυγες πέρασαν από το νησί μας τα τελευταία χρόνια χιλιάδες Καλύμνιοι Χριστιανοί πρόσφεραν από το υστέρημά τους τρόφιμα,ρούχα, φάρμακα και κυρίως το πρόσωπο της αγάπης, της συμπόνοιας και της αλληλεγγύης……και η κ.Φλωριανού ηταν εκεί στην πρώτη γραμμή. Εσείς?
      Οταν τα Καλύμνικα καίκια ,ξημερώματα, έφερναν δεκάδες πνιγμένους πρόσφυγες και ανάμεσά τους πολλά μωρα η κ. Φλωριανού ήταν εκεί .Εσείς?

      Οταν ντύναμε ξεπαγιασμένους ναυαγούς, και δεν βλέπαμε απο τα δάκρυα στα μάτια μας,για να τους οδηγήσουμε στο νεκροτομείο για να αναγνωρίσουν τα μελανιασμένα πτώματα των δικών τους η κ.Φλωριανού μαζί με πολλούς άλλους ήταν εκεί. Εσείς?

      .Οταν αυτοί οι άνθρποι έφευγαν από το νησί μας έπαιρναν μαζί τους την αγάπη και τα αισθήματα αλληλεγγύης που έλαβαν και όσο κι αν σας φαίνεται περίεργο……..κανένας από μας δεν έγινε μουσουλμάνος.

      Γιατί κ. Χατζηθεοδώρου η γνώση του πολιτισμού, της θρησκείας και της κουλτούρας του άλλου φέρνει τους λαούς ένα βήμα πιό κοντά.

      Αντίθετα τα κηρύγματα φόβου, μισαλοδοξίας και ρατσισμού (που τα χρησιμοποιούν με τον ίδιο τρόπο διάφορα κέντρα εξουσίας όλων των λαών) οδηγούν στον αλληλοσπαραγμό και όπως μας διδάσκει η ιστορία σε πολέμους.

      Γι αυτό κ.Χατζηθεοδώρου η στάση ζωής της κ.Φλωριανού με βρίσκει σύμφωνη και συμπορεύομαι μαζί της.

      Βάσω Μουρίκη-Νομικαρίου
      (μία ξενόφερτη εκπαιδευτικός)

      ….

      • Ο/Η Μαρία Πάνου λέει:

        Θα μου επιτρέψετε να σκεφτώ ότι σέβομαι τους πρόσφυγες, τους βοήθησα με όσους τρόπους περνά από το χέρι μου με όλη την αγάπη που ο Χριστός μου με διδάσκει, αλλά στα παιδιά που βρίσκονται στα χέρια μου εξηγώ ότι το να τους βοηθώ και να τους στηρίζω δεν σημαίνει ότι πρέπει να ταυτιστώ με το πολιτισμικό τους υπόβαθρο. Όπως το σέβομαι εγώ θα ήθελα να σέβονται κι οι άλλοι την πολιτισμική ελληνορθόδοξη κληρονομιά που αν μη τι άλλο είναι υπέυθυνη για την ελευθερία μας. Δεν είναι λοιπόν ξενοφοβία, αλλά απαίτηση να προσφέρεται η αλήθεια στα βιβλία που μας δίνουν στοιχεία της πίστεως και να μην αποσιωπούνται αρνητικά των θρησκειών τους αλλά να παραβάλλονται μαζί με τα θετικά. Φυσικά με κανένα τρόπο δεν ενίσχυσα καμμία κανιβαλική ή σκοταδιστική καταστροφή των βιβλίων, αντίθετα τα παρότρυνα να προσέξουν όσα πρέπει. Ευχαριστώ πολύ.

      • Ο/Η ΓΕΩΡΓΙΟΣ Ι.ΧΑΤΖΗΘΕΟΔΩΡΟΥ λέει:

        Αξιότιμη κ.Βασω Μουρίκη-Νομικαρίου.
        Σας ευχαριστώ που ασχοληθήκατε με το σχόλιό μου,αλλά θα μου επιτρέψετε να σας πω, ότι, ως προς το περιεχόμενο και το πνεύμα του, πετάξατε αλλού την μπάλλα.
        Βέβαια δικαίωμα σας να έχετε τις απόψεις σας,όπως πιστεύω ότι είναι και δικό μου δικαίωμα να έχω τις δικές μου.Τώρα το που βρίσκεται κάποιος σε μια δεδομένη στιγμή και που ο άλλος, αυτό θέλει άλλη συζήτηση που δεν είναι του παρόντος.
        Όσο για το ξενόφερτος, που δείχνει να σας πείραξε,σας λέω ότι και εγώ έζησα περισσότερο από τριάντα χρόνια ξενόφερτος και ξέρω απόλυτα πότε τιμά κανείς τον τόπο που ζει και πότε όχι.
        Με εκτίμηση
        Γεώργιος Χατζηθεοδώρου

    • Κύριε Χατζηθεοδώρου,
      Το γεγονός ότι προβαίνετε σε μια αήθη, αβάσιμη και εντελώς άδικη κριτική στο πρόσωπό μου χωρίς καν με γνωρίζετε ούτε ως άτομο ούτε ως εκπαιδευτικό, το γεγονός ότι στηρίζετε ένα κατηγορητήριο με βαρύτατους, προσβλητικούς και ισοπεδωτικούς χαρακτηρισμούς σε προσωπικές εικασίες (ανθελληνισμός, αντιχριστιανισμός, έλλειψη «τσίπας», εκπαιδευτική ακαταλληλότητα, αγνωμοσύνη και υβριστική διάθεση, «ξένη» που δε σέβεται τον τόπο που τη φιλοξενεί), το γεγονός ότι εμμέσως υποδαυλίζετε εντάσεις καλώντας κι άλλους στη συστράτευση εναντίον ενός ανθρώπου που εξέφρασε ενυπόγραφα την άποψή του και που επί 17 χρόνια αγωνίζεται να προσφέρει ό,τι καλύτερο μπορεί σε εκπαιδευτικό, κοινωνικό, πολιτιστικό και ανθρωπιστικό επίπεδο στο νησί που επέλεξε να ζήσει γιατί το αγάπησε, καθιστά αυτόματα την οποιαδήποτε προσπάθεια για γόνιμο και εποικοδομητικό διάλογο (από τα πρώτα πράγματα που διδάσκουμε), για πολιτισμένη και εμπεριστατωμένη ανταλλαγή απόψεων σε λασπολογία και αήθη επίθεση στο ήθος του συνομιλητή και όχι μια ουσιαστική κριτική επί των θέσεών του. Λυπάμαι με τη σειρά μου που φαίνεται να είναι τόσο δύσκολο για ανθρώπους «με περγαμηνές» να εμπεδώσουν τις προϋποθέσεις ενός δημοκρατικού διαλόγου που συνιστούν προϋπόθεση δημοκρατικού ήθους.
      Με τιμή, η «ξενόφερτη».

      • Ο/Η ΓΕΩΡΓΙΟΣ Ι.ΧΑΤΖΗΘΕΟΔΩΡΟΥ λέει:

        Κυρία Φλωριανού.
        Καταθέσατε ορισμένες απόψεις οι οποίες θα έπρεπε να υπολογίσετε ότι πιθανόν να έρχονταν σε αντίθεση με τη όλη θρησκευτική και εθνική παράδοση του τόπου μου.και να υπάρξει σχετική αντίδραση,και μάλιστα σε μερικές από αυτές που μπορούν να χαρακτηρισθούν πολύ περισσότερο υποτιμητικές,υβριστικές και σκόπιμες, από ο,τι η απλή λέξη ξενόφερτη και η οποία λέξη σίγουρα δεν αποτελεί εννοιολογικά το κεντρικό σημείο του κειμένου μου (μη ξεχνάτε ότι τον όρο ξενόφερτος χρησιμοποίησα ως παράδειγμα και για τον εαυτό μου).
        Κατόπιν τούτου νομίζω ότι πρέπει να συνηθίστε στον αντίλογο,γιατί από ό,τι γνωρίζω η ιδεολογία στην οποία ανήκετε τον απεχθάνεται.
        Πέραν αυτού, έχω νομίζω το δικαίωμα να κρίνω και να σχολιάσω δημοκρατικά ένα κείμενο κοινωνικού ενδιαφέροντος το οποίο και έχει δημοσιοποιηθεί.Αυτό λέει και εννοεί η μέχρι σήμερα δική μας δημοκρατία…
        Τελειώνω με την παρατήρηση ότι, το μένος των υπερασπιστών σας εναντίον μου όπως εκφράζεται μέσα από το ύφος και το πνεύμα των οι απαντήσεών τους,(βλ. παραπάνω και παρακάτω) δεν νομίζω να σας προσφέρει τίποτα το θετικό
        Με εκτίμηση.
        Γεωργιος Χατζηθεοδώρου

    • Ο/Η Αθανάσιος Φατής λέει:

      Δυστυχώς θα πέσω κι εγώ στην παγίδα να ασχοληθώ περισσότερο με το φασιστικό παραλήρημα του κ. Χατζηθεοδώρου, παρά με το όμορφο κείμενο της Ελένης.
      Είμαι από εκείνους τους εκπαιδευτικούς που δεν κάνουν το σταυρό τους στην πρωινή προσευχή, που δε φιλάνε εικονίσματα στον αγιασμό, που δε συνοδεύουν τους μαθητές στον εκκλησιασμό και γενικά δεν έχω οποιαδήποτε σχέση με κάποιου είδους θρησκευτικότητα.
      Επίσης δεν κατέχω περγαμηνές και ακολουθώντας τη συλλογιστική του κ. Χατζηθεοδώρου μάλλον δεν είμαι ΕΛΛΗΝΑΣ και ίσως να είμαι και λαθροεκπαιδευτικός.
      Έζησα και εργάστηκα στην Κάλυμνο για τέσσερα χρόνια και για να προλάβω την οξυδέρκεια του κ.Χατζηθεοδώρου, ομολογώ ότι δεν είμαι Καλύμνιος. Έφαγα λοιπόν και εγώ επί τέσσερα ολόκληρα χρόνια το ψωμί (αλλά όχι τα αντίδωρα) του Καλύμνικου λαού και ίσως η παρουσία μου ήταν αυτή που οδήγησε μερικούς χιλιάδες Καλύμνιους στη μετανάστευση και όχι η κρίση!!! Σε κάποιες από τις απογευματινές μου βόλτες (κυρίως μετά από κάποια απεργία ή πορεία) στην Πόθια είχα τη χαρά και την τιμή να ακούω να με αποκαλούν κομμούνι, κάποια (ευτυχώς λίγα) χουντικά απομεινάρια του νησιού. Γύρισα την Κάλυμνο από άκρη σ΄ άκρη και ομολογώ πως ποτέ δεν αντιλήφθηκα ότι περιδιαβαίνω στο νησί του κ. Χατζηθεοδώρου. Μιλάμε για νησί 111,581 τ.χλμ. και προκύπτει το εύλογο ερώτημα πόσο ΕΝΦΙΑ πληρώνει κάποιος για μία τέτοια έκταση;;;Πόσο πλάκα έχει η συλλογιστική όλων αυτών των κατά τόπους Εθνικόφρονων Χριστιανών που θεωρούν ότι πέρα από το σπίτι τους, τους ανήκουν ολόκληρα νησιά, νομοί ή και όλη η χώρα! Πόση έπαρση έχει κάποιος όταν θεωρεί ότι η προσωπική του άποψη εκφράζει τον πληθυσμό ενός ολόκληρου νησιού!
      Θα ακολουθήσω κι εγώ με τη σειρά μου τη σκέψη του ΕΛΛΗΝΑ κ. Χατζηθεοδώρου ως εξής:
      Γεννήθηκα και μεγάλωσα στην Αθήνα, όπως και οι γονείς μου. Είμαι καθαρός Αθηναίος πολίτης, γνήσιος απόγονος του Περικλή. Ως καθαρόαιμος Αθηναίος δημοκράτης λοιπόν δηλώνω ότι δε χωράνε φασιστοειδή στον ΤΟΠΟ ΜΟΥ, οπότε κ. Χατζηθεοδώρου από σήμερα είστε ανεπιθύμητος σε ολόκληρη την ΑΘΗΝΑ (τον ΤΟΠΟ ΜΟΥ).
      (Μην εξάπτεστε, ήταν μία κρυάδα.)
      Ο συνάδελφος κ. Χατζηθεοδωρού δεν αποτελεί μία μεμονωμένη περίπτωση παλιού καλού εκπαιδευτικού που νοσταλγεί τις παλιές καλές εποχές όπου επικρατούσε νόμος και τάξη στο σχολείο, στην οικογένεια και στην ελληνική κοινωνία γενικότερα.
      Εκφράζει σε απόλυτο βαθμό όλες τις ανιστόρητες αντιεπιστημονικές αερολογίες που έχουν διατυπωθεί κατά καιρούς από επιφανείς πολιτικούς, όπως οι βουλευτές του ΛΑΟΣ, της Ν.Δ., της Χρυσής Αυγής , αλλά και φωτισμένους ανθρώπους του ανώτερου κλήρου (Άνθιμος, Αμβρόσιος…). Όλοι αυτοί και άλλοι που σε κάθε εθνική επέτειο εξυμνούν τον ηρωισμό του ελληνικού λαού, ενώ ταυτόχρονα μέσα στην ιστορία παίζουν πάντα το ρόλο του Εφιάλτη , αγκαλιάζοντας την κάθε είδους εξουσία (χωρίς να είναι κατ΄ανάγκη ελληνική).
      Πώς ορίζεται όμως ο νόμος και η τάξη σύμφωνα με το σκεπτικό όλων αυτών των ανθρώπων;
      • Στην οικογένεια (που για να είναι ελληνική, πρέπει να είναι πατριαρχική) επιβάλλουμε δημοκρατικά την άποψη μας. Επιβάλλουμε στα παιδιά μας να προσεύχονται, να μην αυνανίζονται και να μην έχουν προγαμιαίες ερωτικές σχέσεις.
      • Στο σχολείο: εφαρμόζουμε κατά γράμμα τις εντολές της διοίκησης, δεν παρατυπούμε δεν παρανομούμε, δεν απεργούμε και δε στηρίζουμε τις καταλήψεις των μαθητών μας.
      Αν τολμήσει να αγγίξει αλλοδαπός μαθητής την ελληνική σημαία, αντιδρούμε εντόνως!
      Αν επίσης η πολιτεία παραχωρήσει τα ελληνικά σχολεία σε παιδία λαθρομεταναστών –τρομοκρατών μουσουλμανοειδών, τότε καταλαμβάνουμε οι ίδιοι τα σχολεία.
      • Στην κοινωνία: δε διαδηλώνουμε, δεν κλείνουμε δρόμους, δεν καταλαμβάνουμε δημόσια κτίρια, δεν καταφεύγουμε σε οποιαδήποτε μορφή βίας.
      Αν όμως πραγματοποιείται εκδήλωση (θεατρική παράσταση, παρουσίαση βιβλίου, gay parade κ.α.) που θίγει τα θρησκευτικά μας πιστεύω, κατεβαίνουμε συντεταγμένα στο δρόμο με τους συντρόφους της Χ.Α. και τα σπάμε.
      Αν θελήσουν να βγάλουν το θρήσκευμα από την ταυτότητα, τότε κάνουμε επανάσταση.
      Αυτές και άλλες πολλές είναι οι απόψεις και οι συμπεριφορές του κάθε δειλού ανθρωποειδούς που ποτέ δεν αντέδρασε στα σημαντικά, που ποτέ δε συστρατεύτηκε με τους αγώνες των συνανθρώπων του, που δεν ρίσκαρε το τομάρι του και τις περγαμηνές του για να αλλάξει λίγο τον κόσμο γύρω του, αλλά (ως φανατικός τζιχαντιστής) καλεί το λαό της Καλύμνου να αντιδράσει απέναντι στην άπιστη, ανθέλληνα, μη Καλυμνιά εκπαιδευτικό που του τρώει το ψωμί.
      Η απάντηση που του αρμόζει, θα έρθει από τους συντοπίτες του και το πλήρωμα του χρόνου.

      • Ο/Η Ανθουλης Ιωαννης. λέει:

        Αγαπητε Κυριε Φατη εισαστε πραγματικα απίθανος. ο Γκεμπελς, ο Σταλιν, και οι συν αυτό θα ηταν πραγματικα περήφανοι δια εσε εάν διαβαζαν το περισπουδαστο λιβελογραφημα σου. Συγχαρητηρια από έναν «μη συμπαθουντα τις ιδεες σου».

      • Ο/Η ΓΕΩΡΓΙΟΣ Ι.ΧΑΤΖΗΘΕΟΔΩΡΟΥ λέει:

        Κύριε Αθανάσιε Φάτη
        Σε άτομα που έχουν απεμπολήσει πατρογονικές αξίες και που θεωρούν και χαρακτη-ρίζουν «ανθρωποειδή»΄όντα όσους δεν ασπάζονται τις απόψεις εκείνων που είναι στη δημοκρατικότατη δικτατορία του το προλεταριάτου, όπως τη φαντάσθηκαν οι Μαρξ- Έγκελς και την εφάρμοσε κομουνιστικά πλήρως ο Στάλιν, κανονικά δεν αξί-ζουν ούτε το μελάνι για μια απάντηση.
        Απλά απαξιώ να ασχοληθώ με αυτά.
        Απαξιώ να ασχοληθώ με το 4-5 τοις εκατόν του » ελληνικού λαού» που θέλει να επι-βάλει με κάθε θεμιτό η και αθέμιτο μέσον τις απόψεις του στο 90 και πλέον τοις εκα-τον.
        Απαξιώ να ασχοληθώ με ανθρώπους που προσβάλλουν βάναυσα τις δικές μου ελλη-νικότατες πεποιθήσεις προς χάριν των ξένων και εγκληματικών στην πράξη πεποι-θήσεων, των οπαδών του ολοκληρωτισμού, μαύρου ή κόκκινου το ίδιο είναι. Απαξιώ να ασχοληθώ με άτομα που επειδή αυτοί δεν έχουν όσιο και ιερό πρέπει και όλοι ε-μείς να τους προσκυνήσουμε.
        Απαξιώ να ασχοληθώ με άτομα που πιστεύουν ότι μόνο εκείνοι έχουν το αλάθητο και το δικαίωμα να ξερνοβολούν κάθε ανόσιο και
        να δηλητηριάζουν τις ψυχές των νέων και να αλλοτριώνουν την ελληνική την κοινω-νία επιβάλλοντας τις ύποπτες εθνικά και όχι μόνο ιδεοληψίες τους.
        Μόνο θα εκφράσω μια διαπίστωση:Γιατί να απορούμε το πως καταντήσαμε…Μα με τέτοιους δασκάλους που απεχθάνονται την τάξη και την ευπρέπεια, γράφοντας ότι «Ο συνάδελφος κ. Χατζηθεοδωρού δεν αποτελεί μία μεμονωμένη περίπτωση πα-λιού καλού εκπαιδευτικού που νοσταλγεί τις παλιές καλές εποχές όπου επικρα-τούσε νόμος και τάξη στο σχολείο, στην οικογένεια και στην ελληνική κοινωνία γενικότερα», τι άλλο να περιμένουμε από μπαχαλάκηδες και βάλε…
        Πολύ έχω ασχοληθεί και τελειώνω ότι είναι κατάπτυστα και πέραν πάσης κοινής λο-γικής τα όσα γράφετε κύριε Φάτη και δείχνουν ακριβώς το εσωτερικό και εξωτερικό ποιόν του χαρακτήρα σας. Κανονικά θα πρέπει να τα κοινοποιήσω παράλληλα με το δικό μου κείμενο ώστε να τα γνωρίσουν οι αναγνώστες και να κρίνουν, τους δα-σκάλους που έχουν εμπιστευθεί τη μόρφωση και κυρίως τη διαμόρφωση του χαρα-κτήρα των παιδιών τους
        Συμπληρωματικά δε σας γράφω, επειδή δηλώνετε ευθαρσώς και μπράβο σας, ότι εί-στε άθεος, οπότε για σας όλα όλα σας επιτρέπονται, ότι εμείς δεν είμαστε άθεοι. Εί-μαστε χριστιανοί και πιστεύουμε και ξέρουμε ότι ο χριστιανισμός είναι υπόθεση δύο και πλέον χιλιάδων χρόνων και πέρασε πολύ περισσότερα από ό,τι σήμερα, και από ανθρώπους χειρότερους από τους σημερινούς. Ο κομμουνισμός έκαμε τα πάντα να τον εξαλείψει δεν κατάφερε τίποτα, γιατί όπως είπε και ο Απόστολος Παύλος «σκλη-ρόν προς κέντρον λακτίζειν». Αντί αυτού διαλύθηκε και έμεινε σε μερικά ελάχιστα απομεινάρια νοσταλγών, όπως σεις, να ονειρεύονται την ανάστασή του. Όμως οι πε-θαμένοι δεν ανασταίνονται. Ο Χριστιανισμός σε πείσμα όλων σας θα υπάρχει για πά-ντα, γιατί είναι υπόθεση ψυχής, ενώ ο κομμουνισμός είναι υπόθεση υλιστικής λογι-κής που μαζί με τα άλλα ευαγγελίζεται και την αθεΐα ακριβώς για να μειώσει την α-ντίσταση της ηθικής και ψυχικής θέλησης των ανθρώπων
        Τελειώνω με την υπόδειξη Δεχθείτε τέλος πάντων κάποια στιγμή, σεις και ομοοϊδεά-τες σας, τον όποιο αντίλογο. Δεν είναι κατάκτηση των «κοινωνικών δημοκρατικών αγώνων σας» να ακούμε οι υπόλοιποι αδιαμαρτύρητα μόνο εσάς, και παράλληλα να έχετε από εμάς την απαίτηση να μη μιλούμε. Αυτά περνούσαν κάποτε επί Στάλιν. Τώρα δεν έχουν πέραση, ούτε και ξανάρχονται ,αν αυτό εννοείτε στην τελευταία σας παράγραφο. Σκεφθείτε το λογικά. Ίσως τότε μπορέσετε να ξεκολλήσετε και από το 4-5 τοις εκατόν που προανέφερα…

    • Ο/Η Τάταρη Σεβαστή λέει:

      Είμαι Καλυμνιά και συμφωνώ απόλυτα με το κείμενο της κ. Φλωριανού και την θαυμάζω παρ όλο που δεν την γνωρίζω προσωπικά γιατί είναι γεμάτη ανθρωπιά και αγάπη την οποία προσφέρει απλόχερα με πράξεις όχι με λόγια παχιά που ακούμε από τους περισσότερους γύρω μας και η ζωή τους είναι μέσα στην κακία, το φθόνο, την αδιαφορία, την εκδικητικότητα, την υποκρισία, την υπεροψία και καθετι απάνθρωπο μπορεί να σκεφτεί κανείς, αλλά κατά τα άλλα κρατούν την εκκλησία από κοντά σαν να είναι η αγαπημένη τους ξέσκαση κάθε Κυριακή πρωί! Αγάπη μόνο είπε ο Χριστός, όλα τα αλλα είναι των ανθρώπων!!! Θα εκπλήτεστε βέβαια μιας και μας φαντάζεστε όλες να έχουμε τον ίδιο τρόπο σκέψης μ εσάς! Πώς μιλάτε έτσι , τι παραλήρημα είναι αυτό για την Κάλυμνο και τους Καλύμνιους, και μάλιστα με τέτοιο τρόπο σαν να σας ορίσαμε εκπρόσωπο όλης της Καλύμνου και των Καλυμνίων μαζί? Τι είμαστε εμείς; Αυτοί που κρατάμε το κλειδί του Παραδείσου και οι μόνοι πατριώτες, και οι άλλοι είναι οι άθεοι και ανθέλληνες; Στην Κω , τη Ρόδο και όπου αλλού στην Ελλάδα έχει τζαμιά δεν είναι χριστιανοί και έλληνες; Έχουμε την αποκλειστικότητα εμείς και οι άνθρωποι που δεν κατάγονται από δω μας χαλάνε την τέλεια ράτσα μας;Σε διαφορετική Κάλυμνο ζούμε φαίνεται! Και την κρίνετε και την απορρίπτετε και σαν εκπαιδευτικό για τις ιδέες της!!!! Θα μας τρελάνετε; Επειδή εσείς διαφωνείτε , η κοπέλα δεν είναι καλή εκπαιδευτικός; Τι είδους έκφραση απόψεων είναι αυτή που κάνετε με προσωπική κατά μέτωπον επίθεση?Μόνο στην πυρά που δεν τη στείλατε! Και απαιτείτε να μας έχει υποχρέωση που βρίσκεται εδώ και της κάνουμε τη τιμή και την ανεχόμαστε να έχει αυτές τις ιδέες στον άγιο τούτο τόπο!!! Εσείς δεν έχετε πρόβλημα μόνο με τους μουσουλμάνους, εσείς έχετε πρόβλημα με όλο τον ελληνικό πληθυσμό μείον τις 13 χιλιάδες αγίους που είμαστε εδώ!!! Μνήσθητί μου Κύριε!!!

  3. Ο/Η Μαρία Πάνου λέει:

    Επειδή η κυρία Φλωριανού έχει παιδιά που η ντόπια θεολόγος τους εξήγησε γιατί δεν θα διδάξει τα νεα βιβλια όχι γιατί έχουν αναφορές στις θρησκείες, τις οποίες σέβεται, διδάσκει χωρίς προπαγάνδες και επιμένει να τις μάθουν οι μαθητές της για να μπορούν ακριβώς να συγκρίνουν την πίστη των συγκατοίκων μας με τη δική τους κι έτσι να μπορούν υπεύθυνα να διαλέξουν τα ίδια πώς να ζουν και με ποια κοσμοθεωρία, θεωρώ παράξενες τις ερωτήσεις που θέτει. Άραγε άνοιξε τα βιβλία των θρησκευτικών των παιδιών της να τα εξετάσει η ίδια προσεκτικά; Δεν νομίζω, γιατί τότε θα έβλεπε οτι η ελληνική γλώσσα την οποία η ίδια φροντίζει να διδάξει πολύ καλά και την ευγνωμονούμε γι αυτό, στα παιδιά μας, στα εγχειρίδια αυτά κακοποιείται, η αισθητική επίσης, μια και οι εικόνες, επιμελώς φροντισμένα να μην είναι ορθόδοξες, δήθεν παρμένες από άλλες ομολογίες κάθε άλλο παρά διδάσκουν. Η σύγχιση, η παλινδρόμηση μπρος πίσω στα γεγονότα της σωτηρίας βοηθούν άραγε τα παιδιά της να αποκτήσουν οπως η ίδια ζητά, υγιή τρόπο σκέψης, γνώσης, σύγκρισης χωρίς προπαγάνδες; Επειδή σέβομαι και θαυμάζω τη συνάδελφο για τις επιλογές της να βοηθά τους «πλησίον» πρόσφυγες ακριβώς ως παιδιά της και όποτε μπορώ είναι τιμή μου να βοηθώ όσο μπορώ, και ξέρει πολύ καλά ότι καμμία κορώνα δεν έβγαλε η θεολόγος του σχολέιου των παιδιών της, αντίθετα φροντίζει να έχουν σώας τας φρένας, μέσα από έρευνα από τις πηγές της ορθοδοξίας, τονίζουσα διαφορές και βρίσκοντας ομοιότητα στο προσωπο όλων των ανθρώπων της θεανθρώπινης εικόνας του Χριστού μας, την παρακαλώ να ενδιαφερθεί εκ νέου να μελετήσει τα κείμενα των βιβλίων που βρίσκονται στα χέρια της, του Γυμνασίου τουλάχιστον, και να διαπιστώσει ότι ούτε φανατικοί είμαστε όσοι επισημαίνουμε κινδύνους σε πραγματικό χρόνο, χωρίς μισαλλοδοξιες, χωρίς προπαγάνδα και χωρίς απόκρυψη των αρνητικών σημείων των άλλων θρησκειών, και χωρίς να αφαιρούμε από την πίστη μας ό,τι μας κάνει ακριβώς θεανθρώπινες προσωπικότητες. Γαι όσους δεν πιστέυουν ας σεβαστούν το Σύνταγμα, που στο άρθρο 3 επιμένει ότι θελει να διδάξει στα παιδιά μας την δική τους πίστη και σέβεται τον πολιτισμό τους που φυσικά είναι ενσωματωμένο στους Έλληνες στην καθημερινή τους ζωή με την ορθόδοξη πίστη και προσφορά. Ευχαριστώ πολύ που μου δόθηκε η ευκαιρία να προβληματιστώ σε λογικές του «πίστευε και μη ερεύνα». Δεν υφίσταται τέτοιος λόγος. Αντίθετα υπάρχει στο κατά Ιωάννη Ευαγγέλιο κεφάλαιο ε, στίχο 39 η εντολή του Κυρίου Ιησού Χριστού «Ερευνάτε τας γραφάς», διότι αυτές πιστεύετε ότι σας δίνουν ολοκληρωμένη ορθοδοξία και ορθοπραξία. Αυτό άλλωστε είναι και το κυριότερό μας επιχείρημα στους διστακτικούς. Με τιμή, Μαρία Πάνου, θεολόγος στο 2ο Γυμνάσιο Καλύμνου.

  4. Ο/Η ninageo λέει:

    κ. Χατζηθεοδωρου,
    οταν κανεις διαφωνει με μιαν αποψη και, αντι να την αποδομησει με στερεη επιχειρηματολογια, στρεφεται με μικροψυχους χαρακτηρισμους εναντια σ αυτον που την εκφερει, αυτο ονομαζεται κακεντρεχεια.
    Εαν, πολυ περισσοτερο, δεν εχει πραγματικα την τιμη, οπως παραδεχεστε, να τον γνωριζει, και βγαζει κακεντρεχη σχολια απ την κοιλια της αυθαιρεσιας, αυτο λεγεται αλογη εμπαθεια ή καφενειακο κουτσομπολιο ή αδικημενος Σαϊνης .
    Αν, ακομη χειροτερα, αυτη την αλογη εμπαθεια τη δημοσιοποιει για να διασυρει και να διαπομπευσει, αυτο ονομαζεται δακτυλοδειξια και μαυροκουκουλισμος.
    Εαν, τελος, αυτη την παθογενη αντιμετωπιση μιας αποψης με την οποια διαφωνουμε , την επενδυουμε και με το αληστου μνημης, «πατρις, θρησκεια, οικογενεια» κι εναν παραληρηματικο, μοχθηρο «πατριωτισμο», μαζι με φυλετικο αχταρμα, αυτο πια ονομαζεται κοινως αρλουμπα.
    Ολα αυτα τα «ευγενη αισθηματα» , αντιμετωπισης μιας αποψης με την οποια διαφωνουμε, σπρωχνω να τα χωρεσω μεσα στο «αγαπα τον πλησιον σου οπως τον εαυτο σου».
    Δεν βρισκω χωρο. Εκτος, αν στα πλαισια του φαρισαϊσμου, λεμε «αγαπα» και εννοουμε, «να μισεις το διπλανο σου, οσο τον εαυτο σου». Ομως αυτο παλι δεν ειναι απλη υποκρισια αλλα συμπλεγματικη συμπεριφορα και δεν μου αρεσει να ερμηνευω τις κοινωνικες παθογενειες με ψυχωτικα συνδρομα.
    Όλα αυτά τα «ευγενη αισθηματα» περισσοτερο χωρανε στο αποσπασμα του κατά Μαρκον ευαγγελιο (αγριως τζιχαντιστικο κι αιμοβορο, κατά την αποψη μου) Μαρκ. 9,42. «Καὶ ὃς ἂν σκανδαλίσῃ ἕνα τῶν μικρῶν τούτων τῶν πιστευόντων εἰς ἐμέ, καλόν ἐστιν αὐτῷ μᾶλλον εἰ περίκειται λίθος μυλικὸς περὶ τὸν τράχηλον αὐτοῦ καὶ βέβληται εἰς τὴν θάλασσαν». Στην καθομιλουμενη, «οποιος σκανδαλισει έναν απ αυτους που πιστευουν σ εμενα, καλα θα είναι να του κρεμασετε μια μυλοπετρα στο λαιμο και να τον ριξετε στη θαλασσα».
    Για το εμπαθες και στενοκαρδο «ξενοφερτος» , θα ηθελα να γινω πιο καυστικη, περιοριζομαι ωστοσο σ άλλο αποσπασμα από το λογο του Ιωσηφ προς τον Πιλατο. Είναι περιπου τα λογια, με τα οποια θαψαμε τους 54 νεκρους ξενοφερτους προσφυγες, από τα 3 ναυαγια κοντα στην Καλυμνο, αναμεσα στους οποιους 19 ξενοφερτα μωρα. .
    Δος μοι τούτον τον ξένον,
    Τον εκ βρέφους ως ξένον ξενωθέντα εν κόσμον
    Δος μοι τούτον τον ξένον,
    ον ξενίζομαι βλέπειν του θανάτου τον ξένον.
    Δος μοι τούτον τον ξένον,
    όστις οίδε ξενίζειν τους πτωχούς και τους ξένους.
    Δος μοι τούτον τον ξένον,
    ίνα κρύψω εν τάφω, ος ως ξένος ουκ έχει την κεφαλήν πού κλίνη.

    Δεν εχω κανενα λογο να υπερασπιστω την κ. Φλωριανου. Ο καθενας υπερασπιζεται τον εαυτο του με τις πραξεις του και τη σταση ζωης του. Εξαλλου η απεριοριστη εκτιμηση μου γι αυτήν ακριβως τη σταση ζωης θα μεθερμηνευοταν σε υποκειμενισμο λογω φιλιας.
    Οσοι θεωρουν «επικινδυνες» τις τρεις επιμαχες σελιδες του βιβλιου, σε σχεση με την κατηχηση των παιδιων τους, σημαινει πως απαξιουν οι ιδιοι τις πραξεις και τη σταση ζωης τους και τα θεωρουν επιληψιμα για τη διαπαιδαγωγηση των νεων ανθρωπων. Γιατι και «από την πιο τρυφερη ηλικια» τα παιδια εισπραττουν την υποκρισια , την αλογη εμπαθεια και τη μοχθηροτητα και πορευονται «κατ εικονα».
    Δεν θελω να σοκαρω κανενα με την ειδηση αλλα ενημερωνω ότι ζουμε στην εποχη της σωρηδον πληροφοριας. Τα παιδια σας εχουν ηδη πληροφορηθει από το διαδικτυο ότι υπαρχουν κι άλλες θρησκειες. Το να απαιτει κανεις να αποκλειστει μια τοσο κοινοτοπη πληροφορια, είναι όχι μονο σκοταδισμος αλλα εθελοντικη τυφλωση. Το να απαιτει μαλιστα να λογοκριθει αυτη η τοσο κοινοτοπη πληροφορια απο ενα σχολικο βιβλιο, σημαινει επιπλεον και βαρια απαξιωση του δασκαλου.
    Το «πολιτιστικο μας υποβαθρο» γινεται σκονη απο την τηλεοπτικη σαβουρα, τον κοινωνικο εφησυχασμο, τον πλαστικο καταναλωτισμο και προπαντων απο την περιφρουρημενη και αυταρεσκη αγνοια.
    Κατά τα λοιπα σε σχεση με το επιμαχο βιβλιο, σας παραπεμπω σε προσφατο, εκτενεστερο κειμενο μου.
    http://www.alfavita.gr/special-edition/i-indiana-panagia-kai-o-mesaionas-mesa-mas

    Νινα Γεωργιαδου

    • Ο/Η ΓΕΩΡΓΙΟΣ Ι.ΧΑΤΖΗΘΕΟΔΩΡΟΥ λέει:

      Αγαπητή μου κυρία Γεωργιάδη, γράφοντας μια απάντηση στην κυρία Φλωριανού,δεν είχα και δεν έχω σκοπό να τραβήξω τη συζήτηση στο διηνεκές.Κάνω μία εξαίρεση απαντώντας δι ολίγων στην κυρία Βάσω Μουρίκη-Νομικαρίου και σε σας επειδή σας γνωρίζω και σας εκτιμώ ιδιαίτερα,ανεξαρτήτως της διαφοράς απόψεων που έχουμε.

      Για να μη μακρηγορώ αφού είναι γνωστό ότι εάν η απόσταση που χωρίζει απόψεις είναι μεγάλη, η κάθε συζήτηση είναι περιττή μια και είναι είναι σίγουρο το «ού με πείσεις καν με πείσεις» ,σας παραπέμπω στη απάντησή μου προς στην κυρία Μουρίκη. Θα σταθώ μόνο σε δύο σημεία της δικής σας απάντησης.

      1.Το να αποδομήσει κανείς μια άποψη με » στέρεη επιχειρηματολογία» δεν χρειάζονται πολλά βαθυστόχαστα μπλα μπλα παρά μόνο η διατύπωση με απλή έκφραση της λογικής.

      2.Το να θεωρεί κανείς επάρατη την έννοια της φράσης «πατρίς, θρησκεία, οικογένεια»,κατά την άποψή μου είναι τουλάχιστον αγνωμοσύνη προς όλους εκείνους τους ήρωες, από το 1821 και μετά που έδωσαν, με βάση τη συνολική πίστη τους στην παραπάνω έννοια, το αίμα τους, για να μπορούμε εμείς σήμερα ελεύθεροι να μιλούμε και το χειρότερο, να απαξιώνουμε τη θυσία τους προς χάριν ιδεοληψιών που μόνο κακό έχουν προξενήσει διαχρονικά στην ανθρωπότητα.

      Και κάτι άλλο:Για την ανθρωπιστική σας δράση σας συγχαίρω,όπως και όλους που έδωσαν τη βοήθειά τους δυστυχισμένους ανθρώπους…Ποιός μπορεί να αντιταχθεί σ’αυτό;Όμως εγώ δεν μίλησα γι αυτό,Μίλησα για όρια, και η πατρίδα μας σαφώς έχει ορισμένα και όρια και περιορισμένες δυνατότητες.Τίποτα περισσότερο,τίποτα λιγότερο.Αλλιώς,αν εκληφθεί διαφορετικά η σκέψη μου,θα πρόκειται για εσκεμμένη διαστρέβλωσή της.

      Τους μειωτικούς προσωπικούς χαρακτηρισμούς που περιέχονται στην απάντησή σας τους αντιπαρέρχομαι,γιατί η, παρά τη διαφορά απόψεών μας, μακρόχρονη εκτίμησή μου στο πρόσωπό σας,την οποία και γνωρίζετε, δεν μου επιτρέπει να σταθώ.

      Γεώργιος Χατζηθεοδώρου.

      • Ο/Η ΕΥΘΥΜΙΟΥ ΕΥΘΥΜΙΟΣ Εκπαιδευτικός λέει:

        Αξιότιμε κύριε Χατζηθεοδώρου
        Η παρουσία σας και η προσφορά σας στην τοπική κοινωνία είναι γνωστή σε όλους μας . Δεν υπάρχει καμιά απολύτως ανάγκη να αποδείξετε σε κανέναν τίποτα . Οι αμαθείς ας φροντίσουν να μάθουν , οι αγνώμονες να αναγνωρίσουν . Συγχαρητήρια για την τοποθέτηση σας στα θέματα που αφορούν την ορθόδοξη πίστη μας . Κανείς δεν έχει το δικαίωμα να την προσβάλλει . Οι άθεοι ας μείνουν στα πιστεύω τους , τα οποία δεν απασχολούν κανένα και δεν προκαλούν κανένα ενδιαφέρον . Κανείς δεν τους ζήτησε το λόγο , είναι ελεύθεροι να πιστεύουν ό,τι το μυαλό τους καταλαβαίνει . Τουλάχιστον ας μην προκαλούν το θρησκευτικό συναίσθημα του λαού . Η κατάσταση έχει ξεφύγει εδώ και πολύ καιρό από τα όρια του ΑΙΣΧΡΟΥ .

  5. Ο/Η Γραμματικάκης Νικόλας λέει:

    Σκέψεις κι απορίες

    Πόσες χιλιάδες χρόνια ακόμα θα πάρει για να γίνει ο άπληστος, πονηρός, μακελάρης πίθηκος, Άνθρωπος με Α κεφαλαίο; Θα τα καταφέρει ή θα αυτό-εξαφανιστεί εξ αιτίας των κάθε λογής φανατισμών και υποχθόνιων συμφερόντων του;

    Αν μπει ΕΝΦΙΑ στα οικόπεδα του -Ουρανού- θα γίνει η ζωούλα των φτωχών πιστών λίγο πιο υποφερτή;

    Γιατί οι φανατικοί χριστιανοί λένε -Ελλάς Ελλήνων- όταν στην ουσία προσκυνούν και λατρεύουν τον Αβραάμ, τον Νώε, τον Ιακώβ, τον Ιώβ, τον Δανιήλ, τον Ησαΐα, τον Ηλία,
    τον Δαυίδ κι ένα πλήθος ακόμη γεναρχών, προφητών, ηρώων και βασιλέων της Εβραϊκής μυθολογίας που την παρουσιάζουν στα παιδιά μας σαν δική μας ιστορία και μάλιστα καταναγκαστικά;
    Ποιο είναι το ελληνικό τους στοιχείο; Οι Εβραίοι καλά κάνουν, για τους ίδιους, να πλασάρουν τη θρησκεία τους παγκοσμίως, το έκαναν και στους μουσουλμάνους,οι Ελληναράδες όμως γιατί νοιώθουν υπερήφανοι που λόγω της νέας θρησκείας καταργήθηκαν οι Ολυμπιακοί τους αγώνες, έκλεισαν δια παντός οι φιλοσοφικές τους σχολές, χτυπήθηκαν με βαριοπούλες τα ασύγκριτου καλλονής αρχαία αγάλματα και κατεδαφίστηκαν οι περίλαμπροι ναοί τους; Από αφεντικά του κόσμου κατάντησαν δούλοι των Ρωμαίων, των Αράβων, των Βενετών, των Φράγκων, των Τούρκων, των Γερμανών κλπ.

    Τιμή στην καθεμία και στον καθένα που έχει το θάρρος να τα βάλει με τους ίδιους αυτούς φανατικούς οπαδούς του σκοταδισμού που κατάσφαξαν κι έγδαραν με όστρακα την τραγική Υπατία όταν πήγε να προστατεύσει απ την φωτιά και την καταστροφή την μέγιστη βιβλιοθήκη της Αλεξανδρείας,τη γεμάτη μ όλη την αρχαία γνώση.
    Από τότε που κάηκε ο Πλάτωνας, ο Αριστοτέλης, ο Αρίσταρχος, ο Ερατοσθένης κι όλοι οι άλλοι γίγαντες της ΣΚΕΨΗΣ χαμήλωσε το φως τ Ανθρωπισμού κι έγινε μια τρεμοσβήνουσα σπίθα στους αέρηδες του βαρβαρισμού που την κρατάνε ελάχιστοι με τεράστιες προσωπικές θυσίες, με το λάδι της ίδιας τους της ζωής, αιώνες αναφτή.

    Είναι τραγικό κι αδιανόητο να συνεχίζεται αυτή η μισαλλοδοξία κι απανθρωπιά στην δικιά μας, τρόπος του λέγειν, μοντέρνα εποχή.

    Δεν υπάρχουν ξένοι στον πλανήτη Γη! Η λέξη -ξένος- είναι μια βρισιά και μια φτυσιά στα μούτρα του Πολιτισμού. Όλοι παιδιά της ίδιας Μάνας Φύσης είμαστε. Όλοι πονάμε, όλοι Αγαπάμε, όλοι ανησυχούμε, όλοι ονειρευόμαστε, όλοι τα ίδια δικαιώματα έχουμε, όλοι πεθαίνουμε! Όσο πιο πολύ ξέρουμε τον -πλησίον- μας τόσο πιο ειρηνικά θα ζούμε.

    ΑΔΙΣΤΑΚΤΟ ΟΝ
    ΜΑΤΟΒΑΜΜΕΝΩΝ ΑΙΩΝΩΝ
    ΣΤΡΑΤΟΙ ΣΤΡΑΤΗΓΩΝ
    ΦΑΝΤΑΣΜΑΤΩΝ ΥΠΟΧΘΩΝΙΩΝ

    ΑΡΕΝΑ ΙΣΤΟΡΙΑ
    ΟΠΛΙΣΜΕΝΩΝ ΜΟΝΟΜΑΧΩΝ
    ΟΡΔΕΣ ΠΕΙΝΑΣΜΕΝΩΝ
    ΜΑΚΕΛΕΜΕΝΩΝ ΑΜΑΧΩΝ

    ΟΡΓΗ ΦΑΣΑΡΙΑ
    ΨΕΥΤΕΣ ΠΡΟΦΗΤΕΣ
    ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΛΟΓΙΩΝ
    ΤΡΙΣΎΠΟΥΛΟΙ ΛΕΧΡΗΤΕΣ

    ΠΑΤΗΜΕΝΕΣ ΖΩΕΣ
    ΞΕΡΝΑΝΕ ΧΡΗΜΑ ΚΙ ΑΙΜΑ
    ΑΠ ΤΩΝ ΜΥΑΛΩΝ ΤΟ ΛΗΝΟ
    ΔΕΝ ΤΡΕΧΕΙ ΠΙΑ ΠΝΕΥΜΑ

    ΝΟΣΗΡΗ ΕΠΟΧΗ
    ΣΑΠΙΟΣ Ο ΤΡΥΓΟΣ
    ΜΙΑ ΦΘΑΡΜΕΝΗ ΚΛΩΣΤΗ
    ΚΡΑΤΑΕΙ ΤΟ ΕΙΔΟΣ

    ΠΛΑΝΗΤΗΣ ΓΗ
    ΚΟΚΚΟΣ ΣΤΟ ΒΥΘΟ Τ ΑΠΕΙΡΟΥ
    ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΕΥΚΑΙΡΙΑ
    ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ Τ ΟΝΕΙΡΟΥ

    ΤΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΑΦΟΥΓΚΡΑΣΤΕΙΤΕ
    ΠΟΥ ΦΩΝΑΖΕΙ SOS
    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΥΚΑΙΡΙΑ
    ΠΡΙΝ ΣΒΗΣΕΙ ΤΟ ΦΩΣ

  6. Ο/Η Μηλιανός Μιχάλης λέει:

    Μανόλης Αναγνωστάκης – Φοβάμαι
    Φοβάμαι
    τους ανθρώπους που εφτά χρόνια
    έκαναν πως δεν είχαν πάρει χαμπάρι
    και μια ωραία πρωία –μεσούντος κάποιου Ιουλίου–
    βγήκαν στις πλατείες με σημαιάκια κραυγάζοντας
    «Δώστε τη χούντα στο λαό».
    Φοβάμαι τους ανθρώπους
    που με καταλερωμένη τη φωλιά
    πασχίζουν τώρα να βρουν λεκέδες στη δική σου.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s